Bu bulmacayı 115 milyondan fazla kişi gördü! Peki çözümü ne?

Facebook’ta Viral Olan Bir Matematik Sorusu

Sosyal medya platformlarında paylaşılan bazı zor sorular ve bilmeceler, oldukça fazla ilgi çekiyor. Bu tarz gönderiler, genellikle “Bu cevabı sadece dahiler bulabilir” gibi iddialarla paylaşıldığı için yüksek etkileşim alıyor. Ancak bazen, sahte bir yarışma gibi görünen paylaşımlar bile son derece popüler olabiliyor. İşte son altı ayda Facebook’un en çok görüntülenen ve en popüler gönderilerinden biri olan bir örneğe birlikte göz atalım.

“SADECE DAHİLER İÇİN”

Facebook’un şeffaflık merkezi, platformda en çok görüntülenen paylaşımları inceleyen bir rapor yayınladı. 2025’in ilk çeyreğinde en çok ilgi gören içerikler arasında, Ebuka Peter Ibeh’in paylaşımı da bulunuyor. Belki bu ismi ilk kez duyuyorsunuz ama paylaşımıyla karşılaşmış olabilirsiniz.

Ibeh’in paylaşımına göz attığımızda, bir kağıt parçasında “Sadece Dahiler İçin” yazısının yer aldığını ve bir matematik sorusuna işaret ettiğini görebiliyoruz.

Bu tarz paylaşımlar, sosyal medya platformlarının ilk günlerinden beri popülerliğini koruyor. İnsanlar, cevaplarını diğer kullanıcılardan ayırt etmek ve neden doğru olduklarını tartışmak için bu tür içeriklere ilgi gösteriyorlar. Ibeh’in paylaştığı gönderi de bu tür içeriklerin ne kadar viral olabileceğini gösteriyor.

51 MİLYONDAN FAZLA KİŞİ TARAFINDAN GÖRÜNTÜLENDİ

Ibeh’in paylaşımı, diğerlerinden daha fazla ilgi gördü ve Facebook’un en çok görüntülenen paylaşımlarından biri haline geldi. 2025’in ilk çeyreğinde en çok izlenen ikinci içerik olan bu gönderi, sadece o dönemde 51 milyondan fazla kişi tarafından görüntülendi. 2024’ün dördüncü çeyreğinde de 64.3 milyon görüntülenmeyle en popüler içeriklerden biri oldu. Tüm bunlar, sadece altı ayda 115 milyonun üzerinde görüntülenmeyi gösteriyor.

Gerçekte olmayan bir matematik yarışması olan bu içerik, 803 binden fazla kişinin yanıtlamak için etkileşimde bulunduğu bir içerik haline geldi. Ancak, bu gönderinin neden bu kadar popüler hale geldiği tam olarak bilinmiyor.

Facebook’un spam içeriklerle mücadele etme çabaları, gerçek içerik üreticilerin korunması ve platform deneyiminin iyileştirilmesi adına devam ediyor. Bu tür manipülatif paylaşımlar, daha az görüntüleme ve para kazanma olanağına sahip olacak. Bu nedenle, bu tür içeriklerin popülerlik kazanmasının ne kadar doğru olduğu tartışmaya açık.

PEKİ BU MATEMATİK SORUSUNUN CEVABI NE?

Birçok kullanıcı bu sorunun cevabını 5 olarak belirlese de aslında doğru cevap 11’dir. “3×3−3÷3+3” işleminde önce çarpma, sonra bölme, ardından çıkarma ve son olarak da toplama işlemi yapılması gerekmektedir. Dolayısıyla, problemin çözümü sırasıyla şu adımlarla ilerler:

3 × 3 = 9

3 ÷ 3 = 1

9 − 1 + 3 = 11

Related Posts

50 yıl önce kaybolmuştu, yeniden ortaya çıktı

2023 yılında bir turist, sıra dışı bir denizanasına rastladığında bunun ne kadar önemli bir karşılaşma olduğunu bilmiyordu. Ama daha sonra yapılan bir araştırma, bu denizanasının 50 yıldır görünmeyen ve neslinin tükendiği sanılan bir türe ait olduğunu ortaya çıkardı.

Microsoft, muhtemelen varlığını bile hatırlamadığınız özel Windows 11 sürümünü sonlandırıyor

Microsoft bir yandan herkesi Windows 11e geçmeye ikna etmek için uğraşırken, diğer yandan özel bir Windows 11 sürümünü sonlandırmaya hazırkanıyor.

Sanal gerçeklikte koku! Duyuların dijital devrimi

Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi, görsel ve işitsel deneyimleri uzun süredir kullanıcılara sunuyor, ancak koku duyusunun dijital ortama entegrasyonu, bu alanda devrim niteliğinde bir yenilik olarak öne çıktı. Bilimsel araştırmalar ve uluslararası …

80 dolarlık oyunlara karşı EA’dan direniş

Electronic Arts, beklenen oyunları Battlefield 6 ve EA Sports dahil olmak üzere, fiyatlarını 70 dolar seviyesinde tutma kararı aldı. 80 dolarlık oyun trendine karşı duruşuyla dikkat çekiyor.

WASK, dijital reklam bütçelerinin verimliliğini artıran AI Ad Creative ürününü duyurdu

Gösterim veya tıklama bazlı dijital reklamların markaların tüketiciye ulaşmak için kullandığı araçlar arasındaki önemi günden güne artarken, bu durum reklam bütçelerine de yansıdı. Reklamverenler Derneği’nin Deloitte ile hazırladığı Türkiye’de …

Kask değil, teknoloji harikası: Solunan havanın kalitesini bile arttırıyor

Yoğun egzoz dumanı, motosiklet kullanıcılarının şehir içinde karşılaştığı en büyük sorunlardan biri olmaya devam ediyor. Arabalarda klima sistemleri sayesinde sürücüler dış ortamdaki kirli havadan korunabiliyor, ancak motosikletliler için aynı konfor …