Yediğiniz pizza, karakterinizi ortaya koyuyor

Chicago’daki Koku – Tat Tedavi ve Araştırma Vakfı’nın yöneticisi Dr. Alan Hirsch, yiyecek tercihlerinin kişilik tipi hakkında çok şey ortaya koyduğunu, özellikle pizza seçiminin karakteri ele verdiğini iddia ediyor.

Dolayısıyla, sosyal bir ortamda, örneğin bir buluşmada, karşımızdaki kişiyi pizza malzemelerine göre değerlendirmemiz mümkün olabilir. Dr. Hirsch’e göre insanlar çoğu zaman pizza siparişinde defalarca aynı pizzayı seçiyor. Bu da pizzanın besin değerine göre değil, kişinin karakterine göre belirleniyor.

Dr. Hirsch’in deneyleri, pizza yeme alışkanlıklarını ve tercih ettikleri malzemeleri not ederek kişilik testlerini tamamlayan 1.000 Amerikalı yetişkin üzerinde yapıldı. Pizzada geleneksel tek et türünü (örneğin pepperoni veya jambon) tercih edenlerin genellikle sinirli, tartışmacı, başkalarına karşı kin besleyen ve işleri erteleme eğiliminde oldukları görüldü.

Bu arada, birçok farklı et seçeneğini tercih edenlerin dikkatin merkezinde olmayı seven, dramatik, baştan çıkarıcı dışa dönük kişiler olarak tespit edildi.

Öte yandan, pizzada sebzeyi tercih edenler empatik, rahat, anlayışlı ve uyumlu kişilerken, bu da onları ‘evrensel romantikler’ ve ideal ebeveynler yapabiliyor. Jalapeño biberi gibi acı seçeneklere düşkün olan müşteriler, bu tür yiyeceklerle birlikte gelen adrenalin patlamasını seven ‘risk alıcılar‘ olma eğiliminde…

Tavuk ve deniz ürünleri gibi bol miktarda besleyici protein tüketen kişiler genellikle daha sosyal veya dışa dönük. Ancak ananas ve soğan gibi geleneksel olmayan içerikler sipariş edenler genellikle saldırgan ve başarı odaklı oluyorlar ve düşük zekaya da tahammül edemiyorlar.

Zeytine dikkat

Ve ister yeşil ister siyah olsun zeytini tercih edenler, başkalarının ya hayran kaldığı ya da kesinlikle tahammül edemediği bir ‘Marmite kişiliğine‘ sahip olabiliyorlar.

Peki “Marmite Kişilik” nedir diye soracak olursanız… Bu kavramın ismi, İngiltere’de çok keskin bir tadı olan ve insanların ya sevdiği, ya nefret ettiği Marmite adlı sürülebilir gıda ürünü. Bu ürünün reklam sloganı da, “Love it or hate it” (“Ya seversin ya nefret edersin”) şeklinde.

Dolayısıyla “Marmite kişilik” denilen biri, insanlarda genelde uç noktalarda tepkiler uyandırıyor. Kimileri onu çok çekici, ilginç veya eğlenceli bulurken, kimileri ise tahammül edemez. Fikirleri ve davranışları kutuplaştırıcıyken, karakteri güçlü, net ve ayırt edicidir. Sosyal ortamda dikkat çeker, ancak herkese hitap etmez.

Related Posts

Tesla, süper bilgisayar projesi Dojo’yu sonlandırdığını açıkladı

Elon Musk’ın şirketi Tesla’nın bir süredir geliştirdiği süper bilgisayar projesi Dojo iptal edildi.

60 bin liralık masraftan kurtulmak için aracınızın egzozuna el feneri tutun

Araç sahiplerini on binlerce liralık tamir masrafından kurtarabilecek basit ama etkili bir yöntem gündemde. Uzmanlar, yalnızca bir el feneri kullanarak egzoz sisteminde oluşabilecek ciddi arızaların erken fark edilebileceğini ve bu sayede 60 bin liraya kadar tasarruf sağlanabileceğini belirtiyor.

50 yıl önce kaybolmuştu, yeniden ortaya çıktı

2023 yılında bir turist, sıra dışı bir denizanasına rastladığında bunun ne kadar önemli bir karşılaşma olduğunu bilmiyordu. Ama daha sonra yapılan bir araştırma, bu denizanasının 50 yıldır görünmeyen ve neslinin tükendiği sanılan bir türe ait olduğunu ortaya çıkardı.

Microsoft, muhtemelen varlığını bile hatırlamadığınız özel Windows 11 sürümünü sonlandırıyor

Microsoft bir yandan herkesi Windows 11e geçmeye ikna etmek için uğraşırken, diğer yandan özel bir Windows 11 sürümünü sonlandırmaya hazırkanıyor.

Sanal gerçeklikte koku! Duyuların dijital devrimi

Sanal gerçeklik (VR) teknolojisi, görsel ve işitsel deneyimleri uzun süredir kullanıcılara sunuyor, ancak koku duyusunun dijital ortama entegrasyonu, bu alanda devrim niteliğinde bir yenilik olarak öne çıktı. Bilimsel araştırmalar ve uluslararası …

80 dolarlık oyunlara karşı EA’dan direniş

Electronic Arts, beklenen oyunları Battlefield 6 ve EA Sports dahil olmak üzere, fiyatlarını 70 dolar seviyesinde tutma kararı aldı. 80 dolarlık oyun trendine karşı duruşuyla dikkat çekiyor.