56 milyon euroluk proje: Binlerce ev atık suyla ısınacak

Almanya’nın Hannover kentinde, 56 milyon euroluk yatırımla arıtılmış atık suları enerjiye dönüştürecek yeni merkezi ısıtma sisteminin inşasına başlandı. Bu teknolojik dönüşüm sayesinde kömür tüketimi tamamen sonlandırılarak binlerce haneye kanalizasyon şebekesinden temiz enerji sağlanıyor. ATIK SU ENERJİSİ SİSTEME NASIL ENTEGRE EDİLİYOR? Herrenhausen’deki arıtma tesisine kurulan 50 ton ağırlığındaki dev ısı pompaları ve kompresörler, kışın 12 ila 16 derece arasında sabit kalan atık suyun ısısını topluyor. İsviçreli uzmanlar tarafından geliştirilen bu özel mekanizma, suyun içindeki düşük ısıyı alarak 95 dereceye kadar yükseltiyor. Leine Nehri’nin altına kazılan özel tüneller vasıtasıyla mevcut şehir şebekesine bağlanan sistemin, 2027 yılında tamamen faaliyete geçmesi planlandı. Tesis devreye…

İhracatçının sırtındaki maliyet yükü ağırlaşıyor: Enerji fiyatlarındaki yıllık artış yüzde 100’ü aştı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Mayıs 2026 dönemine ilişkin Yurtdışı Üretici Fiyat Endeksi (YD-ÜFE) verilerini yayımladı. Buna göre ihracatçıların üretim maliyetlerini yansıtan YD-ÜFE, Mayıs 2026’da bir önceki aya göre yüzde 1,71, geçen yılın aralık ayına göre yüzde 17,30 ve geçen yılın aynı ayına göre yüzde 34,16 yükseldi. Endeks, on iki aylık ortalamalara göre ise yüzde 31,96 artış gösterdi. İMALAT SANAYİSİNDE ARTIŞ DEVAM ETTİ Sanayinin iki ana sektörüne ilişkin verilere göre, yıllık bazda madencilik ve taş ocakçılığında yüzde 47,70, imalat sanayisinde ise yüzde 33,93 artış gerçekleşti. Ana sanayi gruplarında yıllık değişimler şu şekilde kaydedildi: Ara mallarında yüzde 31,50 artış Dayanıklı tüketim mallarında…